Skippa till huvudinnehållet Skippa till sidfot

Välkommen till HIL

HIL är ett brukarkooperativ

för personlig assistans. 

Kooperativet startade 1993.

Att vara medlem i HIL betyder

att få stöd och hjälp

av andra i samma situation.

HIL är en del av den

internationella Independent Living.  

Endast personer med egen

funktionsnedsättning och

behov av assistans äger rösträtt och

är valbara till styrelsen. 

HIL har inget ekonomiskt vinstintresse.

Som medlem i HIL bestämmer

du över din personliga assistans.

Att själv rekrytera och

välja sina personliga assistenter.

Självbestämmande och egenkontroll

är viktigt i HIL. 

Bilden visar trädgårdsarbete med min personliga assistent och min hund
Bilden visar Karin som klappar hästen hon ska rida, hennes personliga assistent är med och hästens ägarinna

Hur vi använder cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår webbplats. Genom att fortsätta använda sidan godkänner du användningen av cookies. Läs vår integritetspolicy för att få mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter.