Skippa till huvudinnehållet Skippa till sidfot

Personlig assistans

Välkommen till HIL.

Helsingborg Independent Living,

som är ett brukarkooperativ.

Vi har drivit assistans i 30 år. 

HIL startades av personer

med funktionsnedsättningar.

HIL har inget ekonomiskt vinstintresse.

HIL Assistans AB har

tillstånd från IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

att bedriva assistans.

Att välja HIL

som din assistansanordnare

innebär att du har

ett stort inflytande över

utformningen av din assistans. 

Hos HIL får du

valfrihet att välja personliga assistenter.

Du får juridisk hjälp

i assistansfrågor.

Du får råd och stöd 

i andra viktiga frågor.

Vi tillhandahåller utbildning

till dig som arbetsledare 

och dina assistenter.

Vi sköter det

administrativa arbetet

åt dig och dina assistenter.

HIL har en jourtelefon

tillgänglig hela dygnet.

Bilden visar Markus med sin personliga assistent vid stranden en tidig vårdag
Bilden visar Tommy med sin personliga assistent på väg ombord färjann

Hur vi använder cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår webbplats. Genom att fortsätta använda sidan godkänner du användningen av cookies. Läs vår integritetspolicy för att få mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter.